RFE/RL: Lithuania suspends broadcasts by Russia's RT over EU-sanctioned head

20:58, 08 July 2020
World
388 0
Image from novostimira.net

Mantas Martisius, the chairman of Lithuania's Commission on Radio and Television, said on July 8 that five channels broadcast by RT in the Baltic country will be suspended as of July 9 after the decision is published online, Radio Free Europe / Radio Liberty (RFE/RL) reported.

Read alsoNew culture minister Tkachenko speaks of ways to counter Russian propaganda

"These programs are being suspended not because of any violations but because a person associated with these programs has been included on the list of individuals under sanctions. And that is Mr. Kiselyov, who should not get benefits and therefore the transmission of the programs is being suspended," Martisius said.

The move follow a similar ban in another Baltic state, Latvia, which on June 30 halted the distribution of RT's seven channels in the country, citing the same reason.

Kiselyov, a TV commentator known for his anti-Western diatribes, is on the European Union's sanctions list for his role in promoting Kremlin propaganda in support of Russia's 2014 annexation of Crimea from Ukraine.

Kiselyov is the head of the state Rossia Segodnya media group, which focuses mainly on Russian news and official propaganda abroad.

The group includes, RT, the channel that used to be known as Russia Today, as well as other channels, radio stations and websites, the Sputnik news service, the Prime news agency, and the Inosmi.ru media project.

Kiselyov's media group is among the top 10 state-subsidized groups in Russia. It received 20.4 billion rubles (more than US$288 million) from the state from 2018 to 2020.

If you see a spelling error on our site, select it and press Ctrl+Enter