Ukraine diplomats furious over UK newspaper "advertising" Russian-backed terrorists

09:40, 12 July 2018
Politics
1302 0
REUTERS

In its "Pictures of the Day" section on July 11, 2018, the Telegraph chose to publish a photo showing who the editors described as "members of a special military unit of the separatist self-proclaimed Lugansk People's Republic" taking part in a drill in the militant-stronghold of Luhansk, the regional center in eastern Ukraine which is now beyond Ukraine government control.

"It's shameful to see the Telegraph advertising Russian-led terrorists in eastern #Ukraine," the Ukrainian embassy in the UK wrote on Facebook.

"Run out of ideas or encouraging the UK public? Ask then UK national Benjamin Stimson who joined those terrorists and now jailed for 5 years for a terrorism offence," the diplomats wrote.

As UNIAN reported earlier, at least two British newspapers, the Sun and the Independent, were harshly criticized for their misleading reports channeling the Kremlin's narrative as regards the "Glory to Ukraine" chant: "...a phrase that continues to be deployed by anti-Russian Ukrainian nationalists following the 2014 Maidan coup."

Following a sharp public and diplomatic response, the Independent fixed the errors in its article pointed at.

If you see a spelling error on our site, select it and press Ctrl+Enter