Photo from UNIAN

Articles published by RIA Novosti Ukraine were in fact propaganda, directed against the statehood of Ukraine, that's according to a report drawn by linguistic experts upon the investigators' inquiry in the case of former editor-in-chief of RIA Novosti News Agency, Kirill Vyshinsky, who is being tried on treason charges, also being accused of subversive information activities aimed against Ukraine.

During a hearing at a Kyiv's Podil district court on Tuesday, the prosecutor elaborated on the articles in question, referring to the expert report. The conclusion says the pieces were propaganda designed to impose on readers the impression that Ukraine is under external control, citizens are divided into irreconcilable camps, the country is incapable of winning the war, and Russia is an invincible state.

Read alsoChief of RIA Novosti's Kyiv office admits dual Russian-Ukrainian citizenship

Видео дня

Besides, the articles published by RIA Novosti, claimed that residents of the temporarily occupied territories of Luhansk and Donetsk regions had the right to self-determination and voluntarily decided to secede from Ukraine.

The details of the expert report were read out as part of the indictment.

The prosecutor will tentatively finish reading out the indictment at the next hearing scheduled for May 30.

Read alsoChief of RIA Novosti's Kyiv office indicted on charges of treason – SBU

As UNIAN reported, Vyshinsky was detained in Kyiv on May 15, 2018, and charged with committing state treason and conducting subversive information activities against Ukraine.

Today, on May 7, the court extended Vyshinsky's remand term until July 22.