rusbase.vc

The decision on the license was taken by the Romanian National Council on Television and Radio by a unanimous decision on Tuesday, RFI reports.

"There is a danger that this TV station will provide false information on the European Union and the United States. We are talking about pro-Russian propaganda material, so-called fake news," member of the council Valentin Jucan explained.

Read alsoRT under scrutiny in U.S. as foreign agent following reports of FBI probing SputnikA representative of RTR has told RFI that the TV channel will continue to seek license renewal to broadcast in Romania.

As UNIAN reported earlier, Moldova intended to propose owners of five TV channels to remove from their lineup all Russian "propaganda" shows in case the new law is adopted on combating foreign propaganda.